Synsk-medium

I går gick jag o min brukaren till affären så gick många förbi med deras hund så började jag tänka på min mammas hund. Så tänkte jag skriva o berätta om hennes hund.

Tror du att syns-medium fungerar?? Då ville jag berätta om detta samband med min mammas hund.

När Nilla (hunden heter så) hon var 2 år gammal hon var fortfarande livlig hund o gärna jaga efter nåt djur t.ex räv, hare m.m. en dag min pappa satte henne fast på mark som hon hade halsband med lång snöre samtidigt för han litade inte på henne att hon gick lös då. Min pappa gick o sen skulle han gå dit o kolla men hon var plötsligt försvunnen så har den lossnat så hade hon halsband o snöre på sej när hon sprang bort så har hon säkert jagat något djur.

Hon kom aldrig tillbaka på många många timmar så min pappa försökte ropa söka i skogen (dom bor på byn). Dom var så förvivlad hur dom ska göra.
Min mamma ringde mig o sa att Nilla var fortfarande försvunnen jag sa spontant varför inte ringa till synsk???
Hon sa ja varför inte var ska jag vända mig till?? Jag sa till henne ja ska kolla på internet.

Jag hittade Sol-Briht (Saidas dotter) o skrev ner hennes nr o gav till min mamma. Dom ringde henne med en gång hon svarade och sade att hon var jätteförkyld o kunde inte se något o ville att dom skulle vända sig till hennes andra syster som bor i Piteå hon är också synsk jag minns inte namnet.

Dom ringde henne så kunde hon ställa upp o hjälpa till. Hon frågade hur hunden såg ut m.m. Hon sa att hunden lever o sitter fast.
Var? Det fanns en massor vass vid sjön så trodde min pappa vet var så började han söka där men hon fanns inte där.
Då ringde dom henne igen. Hon såg att det fanns typ järvägsspår som ligger mkt nära den sjön så sa min pappa det fanns inte järvägen här. Då sa min pappa kan det vara elledningen (stor) hon sa det kan vara så också som det ser järn ut så kan det vara så.

Några vänner hjälpte till också o sökte Nilla det tog 2 dagar då. Min pappa var helt slut o orkade inte fortsätta så sade de vännerna du kan åka hem o vila dig vi hjälper o söka. Min pappa for hem.

En man sa till en annan vän sade jag ska gå den väg som vi har inte sökt där förut så gick den andra i annan väg. Mannen gick o såg precis Nilla hon satt fast med ett träd så var det bara några cm mellan hals o träd. Nilla blev jätteglad när han kom o hämtade. Klockan var 20.00 så började det blir för mörkt ute.

Han fick bära henne för hon var för trött o slut. När dom skjutsade henne hem så mina föräldrar undrade om dom har hittat henne eller. Jo det har dom gjort dom blev jätteglada att hon levde o dom har hittat henne.
Nilla sov så mycket, åt, drack.

Dom ringde till synsk kvinna o tackade. Min mamma undrade om dom inte har ringt synsk då skulle Nilla dött av svält. usch jag tyckte det låter hemskt.. För skogen är för STOR. Synsk beskrivningen stämde bra så var det mycket nära elledningen o vass. Det var rätt långt från mina föräldrars hem.

Nu är Nilla 6 år gammal. Mycket snäll o verkligen lat. Hon smiter inte längre efter händelse för dom struntade i halsband nu. Hon brukar jaga fortfarand men kom alltid tillbaka snabb.

Har ni upplevt sånt där. Berätta gärna. :)

Kommentarer
Postat av: G

Hej! Om intresse finns för ny bloggdesign till din blogg, kika in hos mig, [ny blå design] http://babbidesign.blogg.se välkommen!

2008-11-07 @ 15:45:39
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Ceciline

Precis! Jag är inte allergisk mot getingar eller bin. Som tur! =)

2008-11-09 @ 20:02:10
URL: http://cecilineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0