Josef m.m.


Ni som har läst min blogg o har säkert undrat hur det har gått för Josef om han ska ha glasögon eller inte.

I går var jag o Josef till optiker så stämde det att han bör ha glasögon som dom skulle rekommendera eftersom Josef brukade ha huvudvärk ibland då blir det skönt att ha glasögon.
Vi lånade några brillor hem det var så svårt att välja.
Idag ska jag lämna dom brillor som Josef har bestämt att ta dom 2. Vi får gratis den andra brillor det är ju bra att ha reserv. Dom är samma typ brillor men olika färg en är mörgrå och en är brun.

Det känns tomt när Nilla for det var jättemysigt att ha henne här som vi var ute mycket som jag slapp gå ensam i långpromenad så hade jag sällskap med henne. Det var tur med väder också men en kväll regnade det så gick vi ganska långt ändå som jag hade regnkläder på mig det var pi en skön promenad.

Min mamma har haft trevligt i Sundsvall men det var jobbigt att se sin brorsan som bor på ett hem o han trivs inte o vill bo hemma men hans fru orkar inte sköta honom för han väger ca 130 kg o är lång. Så fick han bo på hemmet i 3 veckor o bo hemma i 2 veckor men hon vill ändra som hon kan ha honom en vecka o sedan till hemmet 2 veckor o sen 1 vecka hemma så orkar hon mer. Så får hon se hur det blir eftersom dom på hemmet sa att det blir lite problem eftersom när han åker hem så kom annan patient o bor där i hans "rum" men hennes kurator ska hjälpa henne att lösa problem.

Han sitter i rullstolen. Är klart i huvudet men jobbig som han pratade mycket på annat håll m.m.

Vi får se vad de ska hända för honom sedan. Jag tycker hans barn ska hjälpa till också eftersom den frun är andra fru eftersom hans första fru dog av ALS.

Kommentarer
Postat av: Cami

Hej britt. kul att du hittade min blogg :) ja det blir kul att träffa Jenny när jag kommer hem till Umeå.. Det blir spännande att få träffa henne :) kul att du har oxå blogg .. Ja jag har CS2 photoshop. SKöt om dig ha det så bra kram Cami

2008-10-15 @ 10:54:11
URL: http://misscami.blogg.se/
Postat av: Janni

Hej , det var braaa din son skal have briller , och samme min son har två briller tilbudt :=) och hoppas att hon får bättra se med Briller .

Stor kraaaaammmmm

2008-10-15 @ 11:09:10
URL: http://www.nogg,se/pokemej
Postat av: Catharina

Heej!! Skönt för Josef att få nya glasögon så han slipper få huvudvärk. Säkert ovan att se honom att ha glasögon på sig i början.. ler

Kraaam

2008-10-15 @ 12:45:53
URL: http://caromira.blogg.se/
Postat av: Engman

Hejsan, jaha, jag minns faktist inte. Ja det är nog många som blandar ihop oss, det var Anna som gick i samma tsp grupp som din son.

Tack så mycket :) Jag använder mig utav photoshop CS3 då jag gör mina designer. Ha en trevlig kväll!

2008-10-15 @ 18:11:11
URL: http://elinengmaan.webblogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Tack för kommentaren hos mig, och blir naturligtvis nyfiken och kommer och hälsar på hos dig också.

Du har en mycket trevlig blogg här.



Du undrade om jag fortfarande är med i frikyrkan eller går i kyrkan och vilket grafikprogram jag använder.

Nej jag är inte med i frikyrkan längre eller går i någon annan kyrka.

En orsak är att det väcker många svåra minnen hos mig, och dessutom är min tro mycket annorlunda nu.



Grafikprogrammet jag använder för att göra bilderna i min blogg heter Paint Shop Pro 9.



Läste det du skrivit här i ditt inlägg och kan tänka mig att denna situation är svår för din bror och hans fru och er alla.

Från mitt hjärta jag hoppas det löser sig på ett bra sätt.



Önskar dig en fortsatt bra dag.



2008-10-16 @ 13:36:37
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja, dom e jättefina på kortet, ja, Paulina, hon är lik mej,,,det säjer många,,,,=) Ha en trevlig helg =) Kramkram

2008-10-16 @ 22:33:15
URL: http://kattgalen.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0