Helgen...

I lördags var vi bjudna på en kompis 50 årsfest i Skellefteå. En del känner jag och en del nya ansikte det var rätt roligt.
Det var tacospaj och kycklingpaj som man får välja på och sallad.. efterrätt var tårta det var jättegott. MUMS..

Det blev leker om hennes liv typ frågosport. Vi for hem kl 00.30. Vi var nöööjda o tyckte det var rätt roligt.

 jag bjuder bara ETT kort för jag vill inte sätta bilderna på dom utan deras tillstånd.

I dag måndag var jag till ögonklinik som jag brukar dit varje 6.e månad för jag har lite ögon högtryck som dom vill uppfölja. Det är ju bra. Den var bra o är stabil. SKönt att höra efteråt gick jag promenad ner till stan. SOL och VARMT.
Härligt.

Bjuder bilder.
 Norrlands universitetssjukhus..  Det är gå/cykelbron ner till stan.
  Ni ser två bilder som det ska bygga resecentrum som det blir Botniabana snart som är snart färdig. Där kan man stiga av tåget o gå till NUS (Sjukhuset)..
 Jag var tvungen att ta med keps för mina ögon blev lite konstig av ögondropp. Man får inte köra bil efter detta. Måste ta buss.

    de bilderna tog jag vid parken som ni ser sköldpadda, lilla bron och kyrkan som ligger nära parken. Den sista bild ser ni att jag är framme till stan. Ojoj jag blev så varmt o svettas, tänkte köpa glass så mötte jag en hörande kompis vi pratade hon frågade mig om vi kan äta glass ja varför inte. Synd att jag inte tog kort på mjukglass som jag har inte tänkt på för vi babblade o babblade bara
:o) men ni vet hur mjukglass ser ut i allafall. Jag tog vanilj och chokladströssel med bägare.
Jag skulle ta buss hem hon erbjöd mig skjutsa mig hem. Vad snällt.... MEN plötsligt kom regn sedan blev det värre o värre regn tur jag fick erbjudande av skjuts...
 denna bild tog vid mitt hem.. Skööönt att vara hemma igen..


Snart kaffepaus............

Kommentarer
Postat av: Rosi

hej.. nej jag är född i jukkasjärvi.. men min mamma är född i gideåberg. lenas mamma och min mamma gick samma klass när dom var liten och lenas sommarstuga och min mormor är granne.. hennes mormor och min mormor granne. lena och jag lekte så mkt när vi var små.. mkt unik allt deras och våra.. t.e.x hennes storbror och min stor bror är ett år mellan skillnad och hennes stor syster å min storsyster en år skilland mellan och lena och jag ett år år mellan och båda är döv.. och född i aug.. hennes mormor å min mormor samma namn. osv.. hehe..

2009-08-03 @ 21:14:29
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Helén

Härligt med promenad ner till stan. Det var häftigt då det ösregnade rejält och man stod ute i balkongen och tittade på skådespelet fniss.. Tur att man inte var på Nolia, läste att det var lite kaos då alla sprang in i hallarna och det blev fullt.



Natti natti, kram!

2009-08-03 @ 23:33:22
URL: http://norrlanningska.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0