Härnösand o Sthlm....

Jag har varit i H-sand med Josef som han var på tspsyskon förra veckan det var jättetrevligt där så har jag träffat mina 3 f.d klasskamrater. Det var kul!

Sätter bilderna i H-sand.

      

Ja det är Kristinaskolan, det är dövskola i Härnösand som Josef går där 2 ggr i år han går på Teckenspråksveckor för syskon och barn till döva då får han träffa andra CODA barn.

Ni ser 2 o 3 bilder den backe jag minns väl mycket den som vi var liten så var vi många eleverna som åkte pulka, kälke, skidor, spark på rasterna det var så halt vi tyckte det var så roligt då hade vi inte hjälmar då.

Den 4 o 5 bild var f.d elevhemmet den 5.e bild du ser den vänster sida på huset var för flickorna och den höger var för pojkarna. Nere på elevehemmet var matsalen det finns fortfarande i dag också. Men elevhemmet finns inte längre så bor dom olika platser i H-sand ( kanske 5 elever varje boende). Nuvarande är det vanlig skola och där finns biblioteket, personalrummet, receptionen (Det fanns inte i min tid utan personalrummet och exp fanns i den skola) 6.e bild är skola det har förändrat mycket därinne.

Den gamla bild såg ut så där jag gick 1971-1982. Det är mycket grus på. Nuvarande fanns det gräsmattan m.m. Jag har funderat att lägga in några gamla bilderna där jag gick förr.. Jag får göra en annan gång.

Många gamla lärarna och vårdare går kvar där o jobbar. Blev förvånad att MÅNGA jobbar kvar som jag kände igen. Om några år blir det många som ska pensionera.

Kolla gärna länk om skolan: http://www.spsm.se/Skolor/Kristinaskolan/

Nu ska jag berätta om Sthlm.

Japp när vi kom hem från H-sand då åkte vi till Sthlm på samma dag :o) för jag fyllde 45 år då vore kul att åka bort. Visar några bilder.

             

Vi har ätit på Japansk restaurang o åt julbord. Ojoj det var sååå gott. Ni ser bilderna.. Den 4 sista bilderna var tåget som vi åkte hem i gårkväll från Sthlm. Sista bilden ser du flaska det är Melonsoda. Det finns på japansk affär på Södermalm. Den är min favoritläsk då såg jag att den finns att köpa då passade jag på. Ojoj GOTT var det. Vi är mkt nöjda med resan....

Kolla länk om Shogun restaurang: http://www.shogun.nu/pages/julbord.html

 


Kommentarer
Postat av: Sussi

vad mumsigt..!

2009-12-08 @ 19:34:48
URL: http://suzzisvardag.blogspot.com
Postat av: Ulla

Kul se Kristinaskolan hur de ser ut va ingen snö heller.. Vad kul för dig som har fest för din 45-års dag! God Jul på er! kramkram

2009-12-09 @ 09:41:37
Postat av: Catharina

Så fin bakgrund har du gjort.. Jag är inte fortfarande proffs på det efter du varit här då.. SUCK.. Mitt huvud är fortfarande trögt.

Kraam

2009-12-09 @ 22:41:52
URL: http://caromira.blogg.se/
Postat av: Åsa

wowah.. så du har varit där och besöka KSK passa på

det var längesene jag var där sista 1996 klassträff.. hemskt... he he det är stor förändring?? he he ... KUL se ..KRAAM

2009-12-13 @ 05:21:36
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0