Kaktus



Ni ser att den kommer blomma.. Hmmm det är andra gången nu vi har sådant 4 st hemma dom blev blomma i julas och nu igen. Vi får se om de andra kommer att få blommor eller inte.

Den fick jag av min moster Astrid den växte till stor kaktus så delade vi eftersom en del var gammalt som det var massor skott. Då blev dom jättefina.

Vad beror det på att det kommer blommor igen fast den är decemberkaktus.

Jag sa till min man kanske moster Astrid ville önska typ Glad påsk :o)

Visst är den fin....




 

 


Kommentarer
Postat av: Helén

Har haft likadana växter för någon år sedan och har haft i flera år innan de dog.. Fina växter med vackra blommor..



Kraam

2010-03-08 @ 21:35:15
URL: http://norrlanningska.wordpress.com
Postat av: Catharina

Heej!! Jag skulle vilja ha skott av Dig?? När jag är hos dig då någon gång i helgen. Jag tycker om olika typ av kaktus. :) Kramar

2010-03-08 @ 23:10:09
URL: http://caromira.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jaa ang blodpudding.... den var ganska fort slut när jag var ute med hundar



Du kan kolla blodpudding godis... på sök motor och det förklara mer ... Jag häll dem i plastpåse och det var lite hård inte för mjuk du känner som du har gett hund godis hur du känner den är lite hård samma sak med blodpudding... PI billigt och spara ...

Hur länge håller den vet jag inte faktiskt.. tror 1 månader kanske .... inte för för för hård allaifall.. =)



Hör av dej om du behöver hjälp.. så jag kan söker recept åt dig .. kram

2010-03-09 @ 17:06:00
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Ja, denna kaktus är jätte-fin.

Har haft en sådan ett par gånger men inte lyckats med den.

Men har sett hos en dam när jag jobbade inom hemtjänsten, som hade en jätte-stor sådan, och som blommade flera gånger om.

Jag var så fascinerade av den...

Kram

2010-03-09 @ 23:42:26
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Adela Karlsson

Tycker om det du skrev! Roligt att se lite nyttiga grejer och inte bara det vanliga sakerna som man kan läsa om typ alltid. ;)

Postat av: Malin

Tycker mycket om det du skrivit! Trevligt att se lite sunda grejer och inte endast det generella grejerna som man kan läsa om varje dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0