Har inte varit inne i blogg.

Ja jag har inte varit inne i blogg på jättelänge. Har haft fullt program förra veckan, nu också men...
Har tänkt vlogg någon gång som jaghar inte gjort på ett tag.
I kväll ska jag på trafikskola som jag ska gå på handledarskurs för övningskörning som Adam får börja övningsköra. Det ska bli spännande, hoppas jag får tolk.

I morgon blir det 2 visningar i vårt hus så får vi se vad det ska hända. Vi tar det bara lugnt det är ingen panik.
I förrgår har jag bakat morotkaka det var så gott, den blev snabb slut.

Recept:

 klicka på då blir den storre.

Morotskaka

Ingredienser: 12 personer

2 ägg
50 g smör
2 dl socker
2 dl vetemjöl
3 dl finrivna morötter
1 tsk kanel
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker

Ostkräm:

75 g smör
3 dl florsocker
100 g Philadelphia os
1.5 tsk vaniljsocker

Gör så här

1. Blanda mjöl, kanel, bakpulver, bikarbonat och vaniljsocker.

2. Visa ihop smör och socker till en luftig smet. Blanda sedan i äggen och de torra varorna. När detta är väl blandat rör du ned de rivna morötterna.

3. Smörja och bröa i ett bakplåtpapper i en ugnform. Häll i smeten och grädda i 175 grader i 25-30 minuter.
Kontrollera med en provsticka om kakan är färdig.

4. Stjälp upp kaka på ett bakplåtpapper och låt den svalna.

Ostkräm:

Vispa alla ingredienser till en "fluftig" smet.
Bred sedan ut ostkrämen på den väl avsvalnade kakan.
Låt den färdig kakan står i kylen en halvtimme innan du skära upp den.

Ät och NJUTA..

Kommentarer
Postat av: Nina

2 visningar? Hör av dig hur det blir. Morotkaka. jag är så sugen på att göra morotkaka.. jag har morötter så jag skall kolla om det är tillräckligt till kakan.

2010-09-30 @ 16:42:06
URL: http://caromira.blogg.se/
Postat av: Helen

Hoppas att det går bra på visningarna.



Morotkakan ser smarrigt ut, får göra det någon gång :)



Kramar

2010-09-30 @ 19:11:31
URL: http://norrlanningska.wordpress.com
Postat av: Carolina

Hej:) Tack,när du kommer t h-sand kan jag ju visa dig hur jag gör:D ... haha mamma bleb sugen på att baka morotskaka så hon bakar nu som du gjorde.

Kram Carolina

2010-09-30 @ 19:43:28
URL: http://carolinaleuenberger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0