När ingen annan ser.



Jag lånade den av en kompis. Läste den bara en dag.
Det var en hemsk bok.

Betyg @ @ @ @

Den handlar om:

NÄR INGEN ANNAN SER

av Duncan Fairhurst

"Min far har stulit första halvan av mitt liv", tänkte jag. "Men den andra halvan tillhör mig."

Det här är en gripande sann berättelse om en ung pojke som blev oerhört sviken av den person han älskade allra mest - sin far.
Från fyra års ålder bar Duncan Fairhurst på en fruktansvärd hemlighet.
Uppfostrad i ett hem där sjuka ritualer var en del av vardagen, blev Duncan manipulerad, retad och sexuellt utnyttjad av sin egen far. I ett desperat försök att slippa undan sin pappas förtryck försökte han vid fjorton års ålder ta sitt eget liv.

Till slut flydde han in i en kriminell värld fylld av alkohol och droger. När Duncan för tre år sedan såg sin far hand i hand med en liten pojke, bestämde han sig. Det handlade inte längre bara om honom, andra tvingades uthärda samma sak. Den 16 augusti 2004 anmälde Duncan sin far för sexuellt utnyttjande av barn. Det här är hans berättelse.

Trots en förlorad barndom lever Duncan Fairhurst i dag ett harmoniskt liv. Han är lyckligt gift och har fl yttat tillbaka till London efter en period som engelsklärare i Hiroshima i Japan. Han har valt att träda fram för att ge andra utsatta mod och självförtroende samt för att väcka uppmärksamhet kring sexuella övergrepp mot barn.



Kommentarer
Postat av: Simone

Hej!Våa hus kommer från Modulent - Sundborn. Simone

2009-06-28 @ 10:06:56
Postat av: madebysandra

hejhej tack för titten på min blogg.. kul att du vill beställa ett pocketfodral! syr så gärna!

mm.. boken som du har läst vill jag läsa! ska nog köpa den!? kram

2009-07-30 @ 15:01:44
URL: http://zchorpio.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0