Barndomsminne.

Jag läste i tidningen att en man har bytt kön till kvinna. Så tänkte jag o log som jag minns när jag gick klass 4-6 alltså 70-talet.

En person som bodde precis mitt emot Kristinaskolan i Härnösand, en dag såg jag h*n som klädde vit tröja vit kavaj, vit kjol, vit handskar, vit hatt o vit väska.
Jag funderade varför den person hade bara VIT klädsel (minns inte hur strumpor om h*n hade). Då fick jag veta att det var en man som klädde till en kvinna.

Jag blev rädd för den person för h*n var lite konstig som det var ju ovanligt denna tid att mannen klädde sig till en kvinna.
Jag försökte vara lång avstånd av den person även andra döva så minns jag inte hur döva killar reagerade men döva tjejer reagerade o undrade vad vad vad.

En lärare sa till oss att h*n hette Solveig-Mari..

En dag var jag vid kiosken o köpte en klubba som var jättegott så h*n började röra i min axeln o försökte säga hej o log eller något och var så nära mig så syns det väl skäggstubb som h*n har inte rakat, då blev jag jätterädd o sprang i väg så tror jag inte att jag var ensam utan hade sällskap men mindes inte vem.

En dag bodde hon inte denna lgh längre så försvann h*n så har jag inte sett h*n på länge så tror jag nästan att h*n har flyttat från Härnösand.

Jag undrar ibland vad gör han nu för tiden har h*n bytt kön eller? Klä fortf vit klädsel? H*n är säkert 70-80 år gammal nu, lever h*n???

Rolig minne........




Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Ja, speciellt förr tyckte man sådant var konstigt och människor kunde bli rädda, då det var mera ovanligt, och man inte hade hört talas om dessa saker.

Nu finns så mycket information så jag tror inte folk känner på samma sätt.



Kommer ihåg en gång när jag själv var yngre och det satt en kvinna framför mig.

Men jag tyckte att något inte "stämde riktigt" då jag tittade noggrannare,

då jag såg de håriga benen nedanför den korta kjolen, och kroppsbyggnaden som inte var som en kvinnas.

Kommer ihåg att jag då tyckte det var lite konstigt,

men då hade jag i alla fall hört talas om män som klädde ut sig som kvinnor osv.

Men visst var det lite ovanligt och jag tittade lite nyfiket på honom / henne under hela tunnelbane resan

Ha en bra fortsatt dag.

Kram

2008-11-27 @ 14:10:37
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Catharina

hehe jag minns den tid om henne. Ja rolig minne.. Kraam

2008-11-27 @ 19:17:15
URL: http://caromira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0